17/4/09

Presentació: Ángel Guinda

Aquesta tarda, a les 19:30, Ángel Guinda presenta el seu llibre TODA LA LUZ DEL MUNDO a la Galeria Arthostal (c/Basses de Sant Pere, 10 – baixos. Barcelona).


Una cita amb la poesía, la pintura d’en Javier Lapuente, la música i la textura de la veu amb La Casa de l’Est i l’Editorial Olifante.

La revista LA NAUSEA ens sorprendrà amb una performance de la Marian Raméntol i en Cesc Fortuny i Fabré.

15/4/09

Macus Romero

Macus Romero, aquesta jove il·lustradora de A Coruña, on les seves creacions t’embolcallen d’un sentiment d’infantessa màgic.

El seu últim treball, un mural de 45 metres, pertany al projecte “Bibliotecas ilustradas”, realitzat a la biblioteca Luis Seoane d’Arcade de Soutomaior (Pontevedra).



En aquest enllaç podeu veure tot el treball, des de la col·locació de les bastides al perquè utilitza uns colors i la creació del seus personatges.


I un vídeo de les seves il·lustracions. Només ens cal ésser prou imaginatius per deixar-nos endur per la màgia dels sentis.


Encuentra más fotos como esta en Artworkproject




13/4/09

Poesies

La caixa de costura


Ja no sé qui sóc

vestida de fusta i amb

la pell encesa

per contemplar les ombres

farcides d’un cel plomós.



9/4/09

Una canya i un quadern


He escrit lentament, per salvar els grams de tacte del meu cos, mentre els músculs feien soroll a buit.


Ara alleujo la memòria i retorno quan els dits no eren maldestres.
No sóc capaç de ser exacte com paraules lluminoses, per trobar els límits de la felicitat, però aquesta nit entra a llepar-me els pits. M'agradarà parar-me i cercar el rastre de les mans.

7/4/09

Poesia Visual

No és la primera vegada que us parlo de la POESIA VISUAL, i és que la seva poesia visual encimbella el sentit. En aquest vídeo les imatges s'enriolen ...

Aquests poemes visuals corresponen al poemari Eloqüències, editat per Tabelaria Edicions 2008.



Encuentra más vídeos como este en Boek Visual




5/4/09

Poetes catalans. Marcel Riera


ESTRELLES


Hi ha un temps
per reposar i deixar fer, hi ha un temps
per escopir paraules com bales disparades
a la babalà, hi ha un temps per instal·lar
un mirall al davant d'un altre i acostar-se
a la claror. Hi ha un nen que va descalç i salta
sobre les cendres fredes en un conte de Cheever
i es va fent tard a tot arreu: ara mateix
a Sidney surt el sol però aquí encara és fosc
tot i que dalt del cel les estrelles esgoten
la seva combustió i es fonen en la fosca
insondable: forats negres del no-res que omplen
trossos de l'univers on el temps ja no corre.


No obstant això hi ha un temps per comptar les bombetes
posades en filera i escampades pel cel,
que aquesta nit titil·la: però el seu filament
no té la incandescència de quan les contemplava
algú i en llengua estranya els posava un nom que ara
no sap ningú. Ens xucla -a diferència d'elles-
cap a terra una força que no és la gravetat
sinó la por d'allò que no podem entendre
per més que ens ho expliquin, el malbaratament
de l'amor i també la presència dels morts
que s'aferren als vius. Hi ha un temps per fer-se totes
les preguntes i no saber-ne cap resposta.



Lluny. Viena. 2006.



2/4/09

Poesies


Vainilla


En el més bell guariment

dorms tancada en una beina

entre remors de perfecció.

Ets la poeta de l’aroma,

conscient que el teu rastre

jau sobre una terra somiada.

1/4/09

Solució del 100è joc literari

En col·laboració amb el 1ooè Joc Literari del blog Tens un racó dalt del món, sorgia aquest fragment d'Arundhati Roy,

A AYEMENEM HI FA un maig calorós i capficat. Els dies són llargs i humits. El riu minva i tot de corbs negres s'atipen de mangos lluents als arbres mateix, quiets de color verd polsós. Les bananes roges maduren. Els fruits de pa s'esberlen. Les mosques saballoneres, dissolutes, brunzen vàcuament en l'aire afruitat. Després s'escalfen contra vidres diàfans i es moren, grasses i estabornides, al sol.
Fa unes nits clares, però carregades de mandra i de moixa expectació.


Dues pistes de la crítica literària, ben rebudes pels comentaristes...


Potser van ser massa fàcils, massa coses petites ¿?



30/3/09

Sobre poetes i poesia

Entendre un poema ve a ser el mateix que gaudir-ne per les raons correctes. Es podria dir que significa treure'n tot el gaudi que és capaç de donar: gaudir d'un poema per no haver entès el que és vol dir gaudir del que no és més que una projecció de la nostra ment. La llengua és una eina tan difícil de fer anar, que gaudir de i sentir gaudi amb no semblen voler dir exactament el mateix. No sembla el mateix dir que se sent gaudi amb la poesia com dir que es gaudeix de la poesia. I, certament, la pròpia paraula gaudi varia de significat segons l'objecte que inspira el gaudi; fins i tot poemes diferents proporcionen satisfaccions diferents. És cert que no gaudim plenament d'un poema si no l'entenem i, d'altra banda, no entenem plenament un poema si no en gaudim. I això vol dir, gaudir-ne en el grau correcte i de la manera correcta, en relació amb altres poemes (i és en relació del nostre gaudi d'un poema amb el nostre gaudi d'altres poemes que es demostra el gust). Gairebé no caldria afegir que això implica que no s'ha de gaudir dels poemes dolents -llevat que el que tenen de dolent atregui el nostre sentit de l'humor.



Sobre poetes i poesia
El límits de la Crítica
T.S. Eliot


28/3/09

Júlia M. Sílvia Romero


Aquesta tarda, a partir de les 17:30h, al Centre Cívic El Sortidor (Plaça del Sortidor, 12. Barcelona) tindrà lloc la Festa Literària de la novel·la Júlia M. de Sílvia Romero.


La nova publicació de Sílvia Romero és guanyadora del "IV Premi Ramon Roca Boncompte" i editada per Pagès Editors.


La presentació serà a càrrec de l’escriptora Júlia Costa.



Us hi esperem!









27/3/09

3ª Nit de la POESIA de Premià de Dalt


Aquest divendres 27 de Març, a dos quarts de nou, es celebra la 3ª Nit de la Poesia de Premià de Dalt, a la Parròquia de Sant Pere.




Poetes participants:

Susanna Rafart
Miquel Desclot
Carles Miralles

Acompanyats amb els músics: Marcelo Mercadante i Gustavo Battaglia.

Un acte cultural per asseure, escoltar i mirar.

25/3/09

Rafael Bartolozzi

El meu petit homenatge al pintor i escultor pamplonès que residia a la localitat tarragonina, Vespella de Gaià, RAFAEL BARTOLOZZI.





El gener del 2000 ens deixava aquest haikú, entre d’altres. Potser ara, és l’hora d’emocionar-se.

EL ESPECTACULO
VACIO
EMOCIONA



23/3/09

Poetes catalans. Isidre Martínez Marzo


He conegut (en present) la poesia de Isidre Martínez Marzo, on Jordi Julià la definia en el llibre Modernitat del món fungible com “aquesta brevetat es torna densitat simbòlica que desencadena una meditació metafísica, molt més lligada amb aquesta idea de desencís i desordre humà que unifica el pensament de tota la generació...”





Elegia secreta


Se’m fa difícil la paraula sempre.

En el deure en què visc començaria

a callar-me el lament de ser resposta

a la nova pregunta que debades

interroga la meua controvèrsia.

Voler tornar, i no saber per què.



En aquest poema d' Hostes (2006), la inquietud es transmet intacta al lector.



Els interrogants en el poemari creixen. Uns autèntics versos per llegir.


Hostes
EDICIONS PROA
Col·lecció: "Óssa Menor", 279




17/3/09

Col·laboració amb el 100è JOC LITERARI

El blog Tens un racó dalt del món arriba avui al 100è JOC LITERARI, i per celebrar-ho em plau col·laborar amb el següent text:

A AYEMENEM HI FA un maig calorós i capficat. Els dies són llargs i humits. El riu minva i tot de corbs negres s'atipen de mangos lluents als arbres mateix, quiets de color verd polsós. Les bananes roges maduren. Els fruits de pa s'esberlen. Les mosques saballoneres, dissolutes, brunzen vàcuament en l'aire afruitat. Després s'escalfen contra vidres diàfans i es moren, grasses i estabornides, al sol.
Fa unes nits clares, però carregades de mandra i de moixa expectació.

Es tracta del fragment inicial d'un llibre en concret que heu d'endevinar. Per tal de facilitar-vos la la feina us regalo aquestes dues pistes de la crítica:

Segons L'Expresso: "Joyce està viu. I escriu a l'Índia"

Segons el The New York Review of Books: "A.R. és superlativament brillant en la recreació del món dels nens, no sols en les seves reaccions davant els horrors que els ha tocat de viure sinó també en la seva vida quotidiana de jocs, imaginació, por i esperança"

Trobareu les instruccions per participar en aquest joc a Tens un racó dalt del món.

Podreu obtenir punts per al sorteig mensual que, en aquest cas, és un lot de llibres de Cossetània Edicions, i qui encerti més fragments inicials aconseguirà, a més i sense sortejos, un dels llibres d'en Jesús M. Tibau dedicat.



Poetes nord-americans. e.e. cummings

Escolteu la serenitat i l'harmonia d'un moment perfecte en aquest poema que pertany al poemari AND.

SONETS-ACTUALITATS


m'agrada el meu cos quan és amb el teu
cos. És una cosa tan completament nova.
Els músculs millor i els nervis més.
m'agrada el teu cos. m'agrada el que fa,
m'agraden els seus coms. m'agrada sentir l'esquena
del teu cos i els seus ossos, i la tremolosa
-fermesa- llisor i que una
vegada i una altra i una altra
besaré, m'agrada besar això i allò teu,
m'agrada a poc a poc acariciar la, nefanda pelussa
del teu parrús elèctric, i el què-és-això s'escorre
sobre una carn que es migparteix... I els grans ulls
engrunes-d'amor,


i potser m'agrada la convulsió


de sota meu tu tan completament nova



15/3/09

Art Pepper

La música com a mitjà de l'ànima...

13/3/09

Poetes catalans. Manuel Forcano

Al cap d’uns quants anys, he tornat a llegir els poemes de Corint de Manuel Forcano.

La fragilitat a través del llenguatge és voluble i en aquesta lectura he vist palès la llibertat i seguretat per part de l’autor; el seu sentit humà de les coses, contemplant el paisatge per reflexionar.


Dins de Dàtils de Palmira, hi ha deu poemes de Viena. Aquest és el número nou:


"L'abraçada" d'Egon Schiele


Vas pintar la trista bellesa de ser sempre dos

fins i tot en l'abraçada dels amants.

I al damunt d'aquell llençol arrugat,

l'esforç d'una postura que no encaixa

i els cossos igual de nus, però de diferents colors.

Separats,

com mirar el carrer des del doble vidre a la finestra.







11/3/09

Una canya i un quadern


Recordeu la cançó de Raimon, Parlant-me de tu, amb aquesta tornada tan bella?

Si vols present, t'ompliré de carícies.
Si vols records, t'oferiré els més bells.
Si vols futur, t'ompliré d'esperances:
vull viure el temps ben acordat amb tu

Pertany al disc Cançons de mai (1997), amb arranjaments d’en Manel Camp. Compren set musicacions d’Ausiàs March i sis temes propis.


9/3/09

Poetes catalans. Manel Marí.

El passat dia 17 de desembre us vaig parlar del nou poemari El Tàlem, de Manel Marí.

Aquest poema de quatre versos ‘costum’, ens comunica vívidament una impressió del jo poètic.



EL TÀLEM
Atributs de suburbi

Costum

L’olor de la ciutat, cap olor, potser el buit,
com la metzina al vi que es dissimula
entre la hilaritat o la nostàlgia.

M’acostumo, prenc nota massa tard de les coses.


Fotografia: Ferran Jordà


8/3/09

Benvingut

Avui fa 4 anys que a les 17:37h naixia el Marc, aquest petit Zorro amb espasa que fa saltirons per casa, i que quan es desperta et diu: “5 minuts!” per poder acaronar-se els llençols de bon matí.

FELICITATS! I benvingut als quatre anys!



4/3/09

Poesies


orenga



Alimenta el mateix moviment,
menut, i va esmicolant una olor
de casa italiana, de roba estesa,
entre d’altres coses, paraules
ja dites. L’amor té gust.



3/3/09

Sant Medir de Gràcia


Avui, a les 19h, concentració de les colles al carrer de l’Escorial i al carrer de Sant Salvador, per tal d’iniciar la desfilada a les vuit del vespre per la colla Unió Gracienca (portadora enguany de la bandera de la Federació).

Cartell Sant Medir 2006

2/3/09

Una canya i un quadern




Qualsevol dia no coneixeràs com s’agombola l’abdomen al teu costat. Les mans seran les d’un espectador rere una pregunta massa líquida o un propòsit sense multiplicacions. Tot el paisatge damunt la terra repta i segresta l’esperança mentre dorms amb un cos que ja s’ha acostumat al pes del llit. La insatisfacció dels estímuls et duu a un altre desig, a forjar un nou llenguatge que busca el remei en la quotidianitat i es dissolt al traspassar la gàrgola de la nit.


26/2/09

El Silenci. Gaspar Hernàndez

Gaspar Hernàndez ha guanyat el Premi Josep Pla de Narrativa amb El Silenci.

Un títol encisador, aquest silenci que no és una pausa, ni molt menys, és cadascun dels dos intervals que separen els sorolls cardíacs.





El premi Josep Pla de narrativa és un premi literari en Llengua catalana creat l’any 1968 i lliurat per l'Editorial Destino. Des de 1968 ha estat premiat per diferents/tes escriptors/escriptores de llengua catalana, des d’en Terenci Moix fins l’escriptor i periodista que ens ocupa, Gaspar Hernàndez.

L’obra guanyadora d’enguany, El silenci, és una novel·la amb un narrador. Aquest narrador protagonista (que no es pot confondre amb l’autor) ens explica la història des de la primera persona
amb un adjectivació neta; té opinió sobre els fets que succeeixen i no es limita a descriure'ls mentre li van transcorrent -entre guions-, sinó que va acceptant el que ha de fer per salvaguardar la consciència pròpia, malgrat els seu escepticisme inicial, envoltat d’uns personatges femenins singulars: la Umiko, la Pema i la Carlota que es compensen entre sí.

Segons el meu parer, la Umiko és un personatge femení esplèndid. Un personatge insistent, ple d’ideals propis i molt complex sexualment, però poc potenciat per la importància que l’autor li atorga al narrador dins la novel·la. El diari de la Umiko rep un tractament gràfic especial i alleugereix la feina del lector.

Una novel·la per gaudir sense cap perjudici vers aquest silenci que separa els sorolls cardíacs.


23/2/09

Ressenya crítica: Natura morta


Jordi Valls, Natura morta. Columna Edicions, 2008, 60p.
(Premi Vila de Martorell de Poesia, 1998)



Un poemari ple d’imatges, de noms d’escriptors i amb comparatives treballades de “coïssor inesperada”. El llibre està dividit en tres parts: El vol de l’Albatros, Parisines i Els colors del Sena. Cada títol va acompanyat d’uns versos de tres poetes: Charles Baudelaire, Màrius Sampere i Ramon Llull. El poeta ens incita a entrar dins dels seus dominis poètics amb aquests versos adjunts amb cursiva.


El poema que us adjunto correspon a la última part del llibre, però no cal dir-vos que a Parisines podem trobar poemes excepcionals com Blau sobre marbre o la sensibilitat del poema que li dedica a Leonard Cohen. En la primera part del llibre s’exposa poemes quotidians, d’aparença senzilla però amb un rere fons del que comporta aquest dia a dia, com Clarividència, El rei de les altures, o els quatre poemes que componen el poema Les primaveres d’Humbert que comença amb dos deliciosos versos:

“Voldria agafar un crepuscle amb les pinces
i dur-lo amagat a l’àlbum fotogràfic”.



El cafè de la negra nit

L’hora de dormir, de pur insomni, l’espera de nou
quan la tristesa se’m fa difícil sense drogues.
No m’abandonis al salt de l’ombra, que el vent
xiuli d’admiració la collita de boques obertes.
He pensat: un cel de boques obertes, un badall groc
de llum sota les faldilles del dia.
No em resten ni esbossos de dits a les mans, em
canso de creure en la sort impermeable. Per això,
potser, et demano i et prego que no m’abandonis,
diguem que tinc por d’adormir-me, o pitjor encara,
de l’hora d’anar a dormir. Necessito saber del cert que
l’amor no és prou per salvar-ne i que, fet i fet, no m’importi
si tu em reclamaves en qualsevol estadi del salt i jo
no m’aturava a esperar-te.

20/2/09

Carnestoltes poètic

Si tant rosega el corc, emprova't la disfressa
de no mortal, inventa un carnaval
peculiar on assisteixin tots
els rosegats com tu.

La festa ha començat
ara mateix: cridant, empentegant-nos,
ebris d'eternitat, amb serpentines
i paperets de ser-feliç, anem d'un lloc a l'altre
de la casa del temps: aranyes de cristall
que ho il·luminen tot amb llum prodigiosa
negant la nit.

Escalinates
i passadissos que ningú no sap
on duen: sala de miralls
que ho multipliquen tot per l'infinit; així
veiem més vida i repetidament
anem mirant-nos fins que ens adonem
que som només imatges reflectides
pel cec mirall de la irrealitat.



Sense mans
Joan Vinyoli. Poesia completa


19/2/09

Una canya i un quadern


Som al present el que hem viscut en el passat. I malgrat que molta gent diu que tornaria enrere, jo no.

Sóc com sóc perquè m’he relacionat amb gent (que potser alguna no m’ha agradat, però crec que poc a poc estic aprenent a diferenciar l'amistat amb les relacions socials-que m'esmentava l'Albert Lázaro-), perquè he après a estimar la meva mare per sobre de qualsevol esdeveniment, perquè he hagut d'alçar el meu pensament per damunt de les decisions dels meus germans, perquè he plorat de ràbia davant de situacions que no podia assumir amb nou anys, perquè m’he trobat amb amistats que m’han ofert aquell fil invisible tan bell, perquè he sabut ser feliç i saber què podia ser mare encara que hagués de deixar la medicació, perquè he après a estimar en present, a saber que és ser estimada ara i sobretot a veure-ho en paraules, gestos i mirades.

Gràcies per tot Jordi, per estar amb mi en aquest ARA de cada dia.

Fa dos dies vaig somiar amb el grup de gent de Teià que sortíem quan tenia disset i divuit anys, amb en Mónico, l’Elisenda, en Jaume, en Banci, en David, en Xavi Morón, en Rami, en Josep ... i vaig pensar que tothom és part del que ara és. I avui, mitjançant el Facebook, he rebut un missatge de la Cèlia Duran de Teià.

Per tot això i pel que tant estimo en aquest present no tornaria mai enrere.

17/2/09

Una canya i un quadern



Avui m’agradaria arribar a casa, somoure les finestres, i pinzellar les parets ambdues mans.

Impregnaria aquests mesos d’oratge amb notes de colors, com si s’emprovessin les mentides passades, perquè així ja no em poguessin arremorar.

Hi ha una equivalència entre pintura i poesia, un clapoteig d’inspiració, zetes per palpar el temps per damunt de qualsevol llenç d’egotisme.

Avui m’agradaria arribar a casa i bressolar un esborrany de guix del teu primer somriure, que ja no rebia des de feia temps.



Il·lustració: Ignasi Blanc

15/2/09

Poesies



La força de la indivualitat

No em dius res
com un interior sense visura.
Uns versos limiten
l’ençà que ets,
ara, en impecables
jo t’estimo.

Ja no em llegiràs.



Il·lustració: Marcus Romero


13/2/09

Aquest matí

Aquest matí, per primer cop, m’has dit:
Vull quedar-me amb tu el cap de setmana

No he sabut que respondre’t –aquest llarg aprenentatge de l’ofici de ser mare-, tan sols t’he abraçat, desfent-se la teva escalfor de mig dormida al meu cos.
He mirat la teva innocència i a cau d’orella t’he recordat el telèfon, com si els números poguessin prendre forma d’un verb: ESTIMAR.


Si pogués saber ser mare en cada paraula, en cada poema.

12/2/09

El Barri de Gràcia

En Toni Prat m’ha deixat postejar (un fet de dir-li difusió poètica visual) aquest Poema Visual, aquest bellíssim engranatge entre natura i modernitat que per Barcelona ha deixat de ser important segons barri.




Poema Visual. Toni Prat.


Visc al Barri de Gràcia, un barri que va unir-se a Barcelona l’any 1867. Gràcia sempre s’ha caracteritzat per ser un barri català obrer de petites indústries i artesans. Un barri ple de places, de festes majors però amb una necessitat imperant de la cura dels seus parcs i recintes infantils.

Rere les grans infrastructures de les diferents etapes de l’obra de la Plaça Lesseps s’ha desmillorat l’increment de polítiques per guanyar superfície verda i actuar en el parcs, com és el Parc de les Aigües.

El PARC DE LES AIGÜES, situat en un extrem del Barri de Gràcia. Els jardins s’estructuren de forma esglaonada, amb camins i murs de separació que condueixen a la part superior. És palès en els últims anys la seva desmillora creiexent de la zona verda i la zona infantil.

Què hem d’esperar Sr. de l’Ajuntament de Barcelona, que la nostra renta per càpita del barri sigui superior???




10/2/09

El Silenci. Gaspar Hernàndez


Ahir a la tarda, dins la bústia, hi havia un sobre acotxat amb un remitent, Columna. (Grup62).

Un regal esperat, d’un autor i lector, d’en Gaspar Hernàndez.

Dues-centes setze pàgines de la seva novel·la El Silenci, guanyadora del Premi Josep Pla.

Avui esdevindrà un trajecte en el metro tranquil que rere la contraportada sorgirà una lectora.

9/2/09

Ressenya crítica: Cançons de rem i de vela


Josep Maria de Sagarra. Cançons de rem i de vela. Edicions Proa, 2002, 139 p., 9,10€.







L’obra de Josep Maria de Sagarra es produeix al marge dels corrents, s’allunya del camí dominant des del noucentisme. D’aquí la dificultat de situar-lo en un període concret. El prestigi de Josep Carner el converteix en el guia de la generació de poetes nascuts a la darrera dècada del segle XIX. A partir d’aquí es construeix una lírica culta, de més alta qualitat. La cançó és el focus principal de creació.

Sagarra va adquirir de ple el paper de poeta el 1914 amb el Primer llibre de Poemes, on es plasmava la seva riquesa plàstica i la tendència a derivar l’experiència lírica cap a la narració poètica. Cançons de rem i de vela es publica l’any 1923, al mateix moment que s’estrena la seva obra teatral ‘El foc de les ginestes’.

La dedicació de Sagarra al conreu literari fou una activitat vital, centrada en l’itinerari geogràfic. La descoberta de Port de la Selva entre els anys 1921 i 1922, a mans de Josep Pla, n’esdevé una nova visió sensorial i plàstica per Sagarra. La temàtica de la mediterrània no era nova en el Noucentisme, però tan sols es centrava en les referències culturals. Un dels trets més meritoris de l’obra de Sagarra és la visió en la poesia que correspon a impactes visuals, de colors i remors; hi predomina la captació subjectiva, la impressió, la sensualitat i la immediatesa que és on rau la seva força. Com Renoir, Nonell o Rusiñol. A través de la nostra poesia marinera, retrobem el pols de la nostra història, el bategar íntim. I Sagarra fa que continuïn essent nostres mostrant-nos la mirada del color blau del mar o de les seves postes rogenques, o la causa de la fragància de la brisa. La marina com un objecte tangible.

Un altra característica important del llibre és que el mar no és vist exclusivament des de la costa. És viscut líricament.

El poemari presenta una estructura variada repartida en dues sèries: vint-i-tres cançons de construcció lliure, amb més càrrega personal on ens parla en primera persona, i dos textos finals, balades, de caire narratiu (Pàg. 119-128). Les balades es tracta d’un gènere de tradició germànica, conreat pels poetes del romanticisme europeu com el gran poeta alemany Goethe. Aquestes recullen l’altra dimensió de la poesia de Sagarra.



En Cançons de rem i de vela som davant d’un paisatge mòbil, viu, ple de colorisme i dinamisme. Sagarra manté una relació personal amb la població Port de la Selva. I de

la petitesa dels seus elements va néixer el llibre que en ressenyem, composicions que

versegen moments d’intimitats i expressions confidencials amb complicitat del paisatge “fa un mar descolorit/com les estones de la meva vida”. En aquest cas la naturalesa, les virtuts terapèutiques del mar, en compensen de tot.

Cançons de rem i de vela recull moments de lirisme, un cant a un amor desolat. Així uneix l’amor i la mar, rere un vocabulari ric sense ésser erudit.

En definitiva, la poesia marinera de Josep Maria de Segarra és un testimoni excepcional, fa referència a l’element humà d’aquesta part del nostre país.

L’expressió directa de la interpretació personal de la realitat sagarriana, sense traves aparent de ficció, situa, finalment, el sentit de tota la seva obra.